45,3644$% 0.02
53,5108€% -0.05
6.904,27%0,43
11.202,00%0,35
44.655,00%0,55
4.737,63%0,49
02:00
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), çalışan anneler için verilen “analık ödeneği” süresini uzattı.
SGK’nin resmi sosyal medyahesabından yapılan açıklamada, analık ödeneği süresinin tekil gebeliklerde 16 haftadan 24 haftaya, çoğul gebeliklerde ise 18 haftadan 26 haftaya çıkartıldığı belirtildi.
Öte yandan annelerin söz konusu haktan yararlanabilmeleri için raporlarını uzatmak amacıyla sağlık hizmet sunucularına veya Kuruma ayrıca başvuru yapmalarına gerek bulunmadığı kaydedildi.
Açıklamada, 1 Mayıs itibarıyla devam eden raporlar için herhangi bir başvuruya gerek olmaksızın 8 haftalık ödemenin otomatik olarak yapılacağı ifade edildi.

Bu kapsamda, 16 Ekim 2025 tarihi itibarıyla doğum yapan ve raporu 1 Mayıs 2026 tarihinden önce sonlanan anneler için de işverenlerinin Kuruma yapacakları bildirime istinaden 8 haftalık ödeme yapılacağı belirtildi.
Kaynak: Demirören Haber Ajansı

1
Kasapta mide bulandıran görüntüler! Hepsini vatandaşa yedireceklerdi
952 kez okundu
2
Aynı masada hem sezaryen hem de beyin ameliyatı yapılan kadın sağlığına kavuştu
550 kez okundu
3
Hastane kantininde nefes borusuna şeker kaçan 4 yaşındaki kız Heimlich manevrasıyla kurtarıldı
549 kez okundu
4
Güzellik merkezinde estetik operasyonu yüz felci yaptı
543 kez okundu
5
Bacağı şişince giyecek pantolon bulamadı, gerçeği hastanede öğrendi
533 kez okundu